måndag 20 maj 2013

Om jag skulle vilja ha en maka så har jag denna kaka



Jag har ju erkänt att min favoritsysselsättning inte är att tvätta och hänga kläder.
Visst tvättar jag när det krävs men jag är hellre ute när det är vackert väder.
Sen tycker jag det är roligare att sitta vid datorn och rimma
än att stå i en varm tvättstuga dold av het och fuktig dimma.

Eftersom alla känner till att min tvätt är min akilleshäl
så behöver jag inte fråga om hjälp, för att tvätta hos mig behövs inga giltiga skäl.
När min vän, en städfrisk tjej från grannkommunen kommer på besök
då sätter hon genast igång med ett hiskerligt städande tvättande och stök.

Hon ger sig på allt hon hittar med en skurmedelsindränkt trasa
samtidigt som hon mumlar om överfull tvättstuga och över den hon vill basa.
Hon hinner bara in genom dörren så är hon igång
ibland suckar hon uppgivet men andra gånger med en sång.

Spindlar och andra odjur har inte en chans mot hennes effektivitet
hon far fram som en skållad råtta och dammsugaren blir överhet.
Sen slänger hon sig i fåtöljen, lutar sig tillbaks och lägger upp sina ben
men snart är det full fart igen, tvätten måste denna dag bli ren.

Hur som helst så kan hon inte låta bli att rota och allt hon drar fram
hon hittar gamla strumpor, borttappade laddare och en lila dammig kam.
Hon är en person som är effektiv när det gäller städning, allt ska hända här och nu
och jag kan erkänna, om jag var lagd åt det hållet skulle jag be henne bli min fru.

Inga kommentarer: