lördag 18 maj 2013

Min mamma och dom röda foppatofflorna




Min mamma äger denna blogg
så jag borde akta min tunga
men jag är känd att vara en riktig “attackdog”
så jag kommer några gliringar att punga

Hon tar hand om oss väl det har hon alltid gjort
det har väl vi alla utnyttjat ibland väldigt fort

När vi är ute mitt i vintern och ska grilla oss en korv
minusgraderna isar så att huvudet bildar nya skorv
då susar hon ut genom dörren barfota med röda foppa-skor
och såklart så fryser hon inte, ja detta är min mor

Man märker att hon är född på 50-tal och sin make vill behaga
för när vi kommer på middag så vet vi vem maten laga
och godaste middagarna kan hon göra
ja helt utan besvär
dom segaste stekarna blir möra
jag tror att hon håller dom kär

Jaha, det där med gliringar som sades nu i starten
det måste jag nog plocka bort, det kom av bara farten
Detta inlägg blev ju som den bästa hyllning
Ja kanske som en av min mammas godaste paj-fyllning
//Gästinlägg av dotter//


1 kommentar:

Redheadwitch sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.