lördag 18 maj 2013

Min pappa



Jag har världens bästa pappa ja ingen är i hans liga
han pratar och pratar när han något ska säga
ingen kan få denna herre att tiga.

När jag var blott 14 år och min första pojkvän bjudit hem
då tittar pappa på honom och tänker: han får allt akta sin lem.
Vi åker iväg i en av mamma utlånad bil
men pappa har inte lovat detta och ut flyger en laddad missil

Han ropar, fräser, skriker och hoppar
denna galna gubbe är det nu ingen som stoppar.
Men i väg körde bilen för ingen vågade stanna
ja, jag var aldrig rädd men killen fick fuktig panna.

Nu låter pappa värre än vad han egentligen är
och jag kan ju erkänna att jag håller honom väldigt kär.
Denna pojkvän blev inte långvarig han var inte den bästa av killar
men det visste nog min pappa och det är just därför detta utbrott jag gillar
//Gästinlägg av dotter//


Inga kommentarer: