onsdag 29 maj 2013

Ett fast grepp, om penseln


Nu börjar den lilla stugan min bli den färg den ska vara
jag var lite orolig där ett tag men nu verkar det inte vara någon fara.
Den har blivit grundat ett varv och nu håller den på att bli röd
och den där smålata pojken jag pratat om, han kanske blev rädd att bli utan bröd.


Om man inte arbetar så ska man inte ha någon mat, så var det förr
men nu får alla mat, till och med folk som bara ramlar in genom ens dörr.
Killen sa, fixar du lite käk åt mig så går jag ut och målar en stund,
självklart svarade jag, jag ska fixa energin men idag blir den inte så sund.


Fiskpinnar och potatismos är denna pojkes favoriträtt och har alltid varit
det blir tio åt gången så i hans mage har många fiskpinnar farit.
Blir man intelligent av fisk så är den här killens hjärnceller inte allt för små
i alla fall är han smart nog att måla med ett leende för att de älskade pinnarna få.


Han står där och målar så sött med humöret på topp
men ser det inte ut som om han håller fast sin snopp (hm).
Nu blåser det förstås rätt mycket idag och är det kallt kan snorren bli kort
men det är nog överkurs att hålla fast den, jag tror inte att den blåser bort.


Inga kommentarer: