söndag 26 maj 2013

Min gubbes nya huggkubbe


När jag kommer med kameran så suckar min numera luttrade gubbe
är det dags nu igen att föreviga mitt sista misstag, min märkliga huggkubbe.
Han försöker gömma sin mindre geniala idé från min lins
men jag vet vad det bakom hans ben för rolig bloggbild där finns.

Vad är det då han har gjort som är så roligt
han har använt ett vedträ på ett sätt som kan verka lite otroligt.
Ett vedträ är bra och stabilt att använda att slå på
men han kanske skulle ha tänkt på vilken ledd det ska stå.

Nu var det så att gubbe och svärson skulle slå ner några stolpfästen
Om ni inte förstår vad som hände kan jag berätta resten.
I stället för att lägga vedträet vågrätt så var han snabb
han ställde det på högkant och drämde till på sin stående klabb

Nu kom det en svordom och ett förbjudet fult ord som slutar på -itta
mittersta sektionen på vedträet sitter nu obönhörligen fast där stolpen ska sitta
För att snabbt avhjälpa den prikära situationen och slippa stå där som ett fåne
så måste min riktiga norrländska karl ta hjälp av en påg ifrån Skåne.

När jag skrattat färdigt och från alla vinklar fotograferat
så säger han med ett snett leende och smått indignerat.
Skrattar bäst som skrattar sist men det här bjuder jag på
jag har inget emot att roa Boden, Älvsbyn Pite och Luleå.

Inga kommentarer: