söndag 2 juni 2013

Jag skulle ha kunnat föreslå en vanlig hammare


Jag ville ha ett par lådor att sätta lite frön i så det blir nåt gott
Det ska bli lite sockerärtor och sallad och annat smått
sånt man kan plocka sig och smaka bara för att ha nått att titta på
Ingen stor och omfattande odling, bara ett par små lådor eller så.

Min numera bekanta gubbe han är aldrig sen att säga okej
vad jag än hittar på så säger han, det fixar jag omedelbart åt dig.
Det är bara så att han inte är född till snickare, helt klart
man han försöker i alla fall och det är rätt snällt och rart.

Det roliga är dock att hans hjärna är inte gjord på samma sätt som vår
vad han än tar sig för så slutar det ofta med att han säger att det inte går.
Nu var det dags igen och användas skulle den nyaste inhandlade leksak
men som vanligt var problemet att han inte visste vad som var fram eller bak.

Han vände och vred på spikpistolen och jag började se panik i blicken
men om det så hängde på livet så fick han inte igång den här manicken.
Det är tur att det finns grannar som har lite åsikter om hur det ska vara
det är bara att sätta spikarna på rätt ställe så har vi det problemet klara.

Inga kommentarer: