tisdag 11 juni 2013

IPhone, solbrillor eller dotter? Det är en prioriteringsfråga.


Min dotter hon är kär i några av sina ägodelar
det finns saker som hon inte med någon delar.
På första plats kommer hennes älskade mobiltelefon
hittar hon den inte på inom två sekunder ropar hon, -RÅN


När jag ber henne berätta om hur fin telefon hon har fått av sin man
då säger hon att det är en bra mobil som fina foton taga kan.
Hon använder den mest för att titta på allt annat än som telefon
och ringer den så blir hon förvånad och sitter där som ett fån.


Det är jobbigt när telefonen ringer och hon måste svara
hon vill endast sitta och pilla på den och säger, låt mig vara.
När lillflickan höll på att trilla från armen så var hon rask
jag hade kastat telefonen sa hon, jag är väl inget patrask.


På andra plats kommer hennes solglasögon av plast
de lägger hon inte ifrån sig i någon hast
De sitter antingen på näsan, som diadem eller i pannan
och har hon dem inte på så blir hon tagen för någon annan.


Eftersom hon nog älskar sin dotter mest för det ska man väl göra
så hamnar hon i en egen kategori, saker och barn går inte att jämföra.
Jag skulle dock vilja vilja gör en liten test men vad skulle jag hitta på?
kanske skulle jag kasta upp telefon, solbrillor och ungen i det blå.


Vad skulle hon välja när hon bara har två händer och tre “saker” att fånga
nu får hon säkert huvudbry, sakerna i skyn har blivit allt för många.
Det skulle väl vara förskräckligt om det här blev en felprioritering
för barnet är det enda som inte går att få tillbaka på någon försäkring.


Inga kommentarer: