fredag 7 juni 2013

Inte allt av ondo är dåligt


Om man vill ha hjälp med något kroppsarbete så ska man inte fråga min son
han är lika lat när det gäller att svettas som den där killen på taket som heter “Karlsson”
Jag måste ha uppfostrat honom fel, han kan ingenting och sätter allt bak och fram
men jag vet att de personlighetsdragen har han ärvt efter min djupt älskade man.

Nu är det så att för min son har det inte gått allt för illa
han behöver inte sakna nåt, varken det stora eller lilla.
Dock kan han inte låta bli att ge mig och min make en svidande skrapa
han säger att vi var allt för frikostiga med att ge honom tid med hans data.

Jag vill inte klandra för ibland är det bäst att hålla tunga för tand
men den pojken kommer aldrig att hamna på ruinens rand.
Så vad är det som vi har gjort som varit så fruktansvärt fel
när han idag ligger på topp tio när det gäller att från inkomstpotten ta del.

Nu älskar vi honom precis som han är och så mycket vi kan
han har blivit en bra son på många vis och en fullt fungerande vuxen man.
Han jobbar med system och datorer för ett fint företag
och vill jag ha hjälp med min dator så.....givetvis får jag det men det kan ta ett tag.


Inga kommentarer: