söndag 12 maj 2013

Man kan behöva en stor stark ibland...



Det är så många arbetssamma och jobbiga saker som nu stundar.
Jag drar mig för det känns tungt och för mycket jag blundar.
Det ska städas och krattas och bäras och lyftas
men min trötta och ömmande rygg vill att samvetet tystas.

Nu har det inte endast att göra med att jag är arbetsskygg
jag har rätt ont ibland i min höft och min rygg.
Jag intalar mig själv att jag har legitima skäl
att sitta på rumpan i soffan och slå tiden ihjäl.

Nu kom jag på var jag ska hämta inspirationen
så jag får någonting gjort men slipper transpirationen.
Jag har en stor stark på övervåningen som jag funderar på att hämta.
Det ska väl ändå göra så att jag slipper sitta här och flämta.

Det är dock så att denna stora stark som jag hoppats på.
och enligt egen utsaga har styrka som få.
Han verkar aldrig ha någon ork över och är inte till stor gagn
hans styrka räcker inte ens till att lyfta en barnvagn.

Nu har vi i alla fall kommit fram till en deal
rensar han stuprören får han fri tillgång till bil.
Det gäller förstås bara just den här helgen
men det får vara nog kompensation för den stora älgen.

Man tycker att om man har en så stor och stark kille uppepå
så skulle man kunna tänka sig att mer hjälp man kunde få.
När jag tänker efter så är det till största delen mitt eget fel
vill jag ha hjälp får jag väl för bövelen kräva att han i arbetet tar del.





Inga kommentarer: