fredag 10 maj 2013

Snabblagad lyxlunch



Jag misstänker att min dotter på sista tiden tycker att hon gästat oss rätt frekvent
hon har börjat undra hur det med matvarorna i kylskåpet är bevent.
När hon ringer innan hon kommer, förhoppningsvis har jag hunnit vakna,
så undrar hon om det är någonting jag behöver och som jag saknar.

Det brukar inte vara nåt som jag behöver så där akut
men mjölk och lite annat smått och gott kan nog vara slut.
I onsdags när hon kom för i raden tredje dagen
så ville hon bjuda på nåt gott att fylla i magen.

Jag tänkte att idag ska jag få se min dotter laga maten
vi kommer säkert att få något gott och nyttigt på faten.
Det blev en två rätters lunch, en med sallad och en med “fancy” fisk
Om min dotter lagade maten? Jag kan avslöja att det blev då ingen disk.

Inga kommentarer: