fredag 3 maj 2013

Nu börjar resten av mitt liv



Det var en gång en mamma mitt i livet
hon mådde rätt gott och tog det mesta för givet.
För att i nästa sekund
se sin dotter stor och rund.
Nu är hon mormor, i vilka stjärnor stod det skrivet


Det var väl konstigt tänkte hon stilla,

jag kan mig väl inte inbilla

Hur kan liten dotter få smått
har det så många år gått.
Jag tror jag har missat det lilla.

Dotter med familj flyttar närmare mamma,
nu gäller det att börja om igen och städa och damma
Stort stohej, byta blöjor är jobbigt vill jag lova,
jag har glömt hur man gör, jag vill bara sova
I spegeln kan jag se att mina senaste år varit ohälsosamma

Jag tyar inte mer av detta nya mammasmamma,
då säger min dotter, -nu ska vi inte vara otacksamma.
Jag har skaffat några nya ättelägg
och de blev till av befruktat ägg
som har samma DNA-som min mamma

Nu är i alla fall barnbarnen här,
en mormor får finna sig i att hålla dem kär.
Ibland vill hon skrika, kära nån ge mig styrka
jag vill absolut mina barnbarn dyrka
men jag en längtan till en öde ö i mitt plågade sinne bär.

Inga kommentarer: